top of page
Keresés

Hogyan tartsd magad télen is melegen?

A tél a csend és a hideg időszaka. Ilyenkor a természet elalszik, és felkészül a tavaszra. Mi viszont gyakran esünk abba a csapdába, hogy a sötétségtől, a fagyos hőmérséklettől és például az ünnepek miatti a stressztől teljesen kimerülünk. Egyesek a hangulatukban vagy mentális állapotukban bekövetkező változásokat pusztán csak az időjárásnak tulajdonítják, pedig az Ájurvéda tudománya néhány kifinomult alapelvet kínál a természetes változások megértéséhez.


A dosháink reagálnak az évszakok változásaira. Három dosha létezik, melyek dominanciájuk szerint leképezhetők az évszakokra is. Tehát meg kell találnod a módját annak, hogy megbékítsd - ahelyett, hogy súlyosbítanád - a domináns doshádat az adott időszakban. Ezért olyan fontos, hogy ismerd a dosháidat és azt, hogy hogyan hatnak rájuk az évszakok változásai.


Annak jelei, hogy a vata dosha súlyosbodott és csillapításra szorul, a következők lehetnek:
  • száraz bőr, szem, haj vagy széklet

  • szorongás, félelem vagy súlyos stressz érzése

  • fáradtság energia kitörésekkel párosítva

  • felületes alvás, amely gyakran zavart

  • túlterheltség és kontrolálatlanság érzése

Annak jelei, hogy a kapha dosha súlyosbodott és csillapításra szorul, a következők:
  • depressziós érzések

  • súlygyarapodás és/vagy fokozott vízvisszatartás

  • lustaság vagy letargikusság érzése

  • birtoklási vágy az emberek vagy dolgok iránt

  • megbocsátó képesség hiánya, neheztelés érzése

Ha úgy érzed, hogy a fenti jellemzők illenek rád - ahogy ilyankor az emberek többségére is -, akkor a kapha és a vata dosha egyensúlyának felborulásáról van szó.

Mi a megoldás?


Hogyan küzdhetünk tehát az ellen, hogy az energiaszintünk ne változzon az évszakok változása okán, és hogyan gondoskodhatunk arról, hogy ebben a téli szezonban is földeljük és melegen tartsuk magunkat?


Abhyanga gyakorlat

Az önmagunkon végzett Abhyanga az a gyakorlat, amikor olajok segítségével masszírozzuk magunkat, hogy segítsük a doshák kiegyensúlyozását. Ez az ayurvédikus tanításokban alapvető gyakorlat, és segíthet átvészelni a telet a szokásos feszültség, stressz és depresszió nélkül.

Az “ön”Abhyanga nem csak egy pihentető gyakorlat, amely segít megnyugtatni az elmédet és a testedet, hanem egy energizáló és stimuláló gyakorlat is, amely felkészíti a testedet arra, hogy a legjobb teljesítményt nyújtsa.


Az Abhyanga számos előnnyel jár, ezek közül a három legfontosabb:

  • az egész tested táplálása, ami csökkenti az öregedés hatásait

  • a belső szervek és a keringés serkentése a fokozott salaktalanítás és tisztítás érdekében.

  • mélyebb, pihentetőbb alvás

Cél a kiegyensúlyozottabb és boldogabb tél!

A tél nehéz időszak lehet. Mindegy, hogy az időjárásváltozás, az ajándékokért való rohangálás vagy a súlygyarapodás kordában tartása miatt érezzük is így. A megfelelő eszközökkel és tudással azonban könnyebben átvészelhetjük ezt az időszakot, és a szokásos depressziós, letargikus, stresszes hónapokat a pihenés, a megfiatalodás és a megnövekedett energia évszakára változtathatjuk. Ha heti 2-4 alkalommal követed például az otthoni Abhyanga masszázsrutint, máris úton leszel ahhoz, hogy idén télen és azon túl is képes legyél melegen és a földön tartani magadat.


Hogyan gyakorolhatod az Abhyangat otthon, azt elolvashatod a következő blog bejegyzésünkben!


20 megtekintés0 hozzászólás
bottom of page