top of page
Keresés

Be cool! Hűsítő Ájurvédikus tippek a nyári hőség ellen

Mint az óceán változó árapálya, az Ájurvédikus életmód is arra ösztönöz minket, hogy tanuljunk meg az évszakok hullámzásával együtt élni. Az Ájurvédikus bölcsesség olyan ajánlásokat tartalmaz, amelyek segítenek fenntartani a test, az elme és a lélek egyensúlyát. Ezek a praktikus tanácsok és gyakorlatok nagyon egyszerűek kivitelezhetőek, hatásuk viszont igen intenzívek.


Ha a túl sok hőtől egyensúlyhiányos állapotba kerülünk, rengeteg kellemetlen mellékhatás jelentkezhet. Nyáron ingerlékenynek, ítélkezőnek, vitatkozónak érezhetjük magunkat, bőrünk kiszáradhat vagy bőrkiütéseink lehetnek, de előfordulhat az is, hogy hasmenést tapasztalhatunk. Ezek a kellemetlenségek enyhíthetők vagy teljesen elkerülhetők ezekkel a nyári ájurvédikus tippekkel!

Kerüld az erős napsütést

Kerülje a déli napsütést. Ha kimegy a szabadba tornázni, próbálja azt kora reggel vagy este tenni. A nap helyett inkább a hold fényénél fürödjön, és viseljen napszemüveget akkor is, ha csak néhány percre megy ki.


Megfelelő színeket viselj

A színek hatással vannak a hangulatunkra és a testhőmérsékletünkre. Ha valaki vagy valami feldühít akkor azt mondhatjuk: "Vörös posztó a szememben!” A piros szín stimulál és felforrósít, ezáltal növeli a hőség érzetet, ezért a nyári ruhatáradat inkább hűsítő színekkel gazdagítsd, mint a fehér és a különböző pasztellszínek.


Masszírozd magad hűsítő olajokkal

Amikor túlmelegszünk, izzadunk vagy kiszárad a bőrünk, a test kókuszolajjal való masszírozása hűsít és hidratál. A kókuszolaj emellett képes elpusztítani a kellemetlen szagokat okozó baktériumokat. Mindig jó minőségű, finomítatlan, bio olajokat válasszunk. Tartsd hűvösen a fejbőrödet és a lábadat, lefekvés előtt masszírozd át ezeket a testrészeket bhringaraj olajjal.

Ismerd meg a doshádat


Azok, akiknek a testében túlsúlyban van a tűz elem (pitta), hajlamosak lehetnek arra, hogy intenzívebbek és sikerorientáltabbak legyenek.

Az intenzitás és a hajtás célt szolgál, de ha a végletekig fokozzuk (például versenyszellemben, amikor a tűző napon sportolunk), ezek a tulajdonságok fizikailag, mentálisan és érzelmileg is „kiégethetnek” bennünket.

Az Ájurvéda a pitta dósa szenvedélyes, energikus, mozgásra orientált tulajdonságait radzsának nevezi. A radzsás tulajdonságokra szükség van az életünkben, de megfelelő egyensúlyban kell tartani őket. Megfigyelheted, hogy azok az emberek, akikben ezek a tulajdonságok dominálnak, éles szellemi éleslátással is rendelkezhetnek. Azonban ha a rádzsa nincs egyensúlyban, az olyan károkat okozhat az idegrendszerben lévő myelinhüvelyben, amely például a motoros funkciók lassulásához vagy kieséséhez is vezethet.


Gyakorolj okosan

Amikor jógázol, részesítsd előnyben a mérsékelt intenzitású gyakorlatokat, és tartsd fenn a diffúz (nem éles és átható) tekintetet. Gyakoroljon úszással vagy árnyékos helyeken való sétával, ahelyett, hogy versenysportot űznél.

Ismerd meg a kiváltó okokat


Kerüld a "heves" vitákat és a "forró" témákat, amelyekről tudod, hogy felbosszantanak. A bija mantrákon (maghangok), például: a Shim (ejtsd: "sheem") vagy az Aim (ejtsd: "I'm") meditálásával lehűtheted és kitisztíthatod az elmédet.
Egy hosszabb ajánlott mantra a következő: Lokah Samastah Sukinoh Bhavantu (Legyen minden lény boldog és szabad). Ez a mantra a kedvességet és az elfogadást segíti elő.
Legyetek boldogok és szabadok ezen a forró nyáron is!

69 megtekintés0 hozzászólás
bottom of page